2019年8月19日月曜日

Noh experience classroom



磐田市にある能舞台は

野外です。とても珍しいとか。




能楽体験教室は、年1回。




今年、初参加です。

謡の練習や、紙でお面を作って、実際に能舞台で舞います。




実物大の能面を、カラーコピーしていただき、

お土産にいただきました。




優しい女性のお面もありましたが、

私は般若を選びました。

魔除けにします。






とても素敵な1日でした。

関係者のみなさん、ありがとうございました。











Noh experience classroom


Noh stage in the Iwata City

is outdoors. Toka very rare.




Noh experience classroom, once a year.




This year, it is the first participation.

Practice and of chanting, make your face in the paper, you dance actually in the Noh theater.




A life-size Noh mask, will be asked to color copy,

we had to souvenir.




There was also your face of gentle woman, but

I chose the wisdom.

And to ward off evil.






It was a very nice day.

Everyone of the parties, Thank you.






0 件のコメント:

コメントを投稿